۱۳۸۷ شهریور ۱۶, شنبه

Dexter


سریال دکستر در سال 2006 در تلویزیون نمایش داده شد .این سریال محصول دو شبکه CBS , Showtime میباشد.
داستان این سریال در باره قاتلی خونسرد و حرفه ای به نام دکستر می باشد که همزمان هم در اداره پلیس مشغول به کار است و هم در زمان مقتضی به قتلهای زنجیرهای خود می پردازد .این قاتل خونسرد دارای ظاهر بسیار ارام و دوست داشتنی است به گونه ای که همه همکارانش او را بسیار دوست می دارند ولی این ظاهر دوست داشتنی پوششی برای پنهان کردن ان چیزی است که سالها در نهاد او وجود داشته و ان چیزی نیست جز اشتیاق به کشتن ولی نه کشتن هر کس بلکه کشتن کسانی که سزاوار مردن هستند . با گذشت زمان با شخصیت و منش و رفتار دکستر اشنا می شویم و با فلش بک هایی به دوران کودکی و نوجوانی او رجعت می کنیم و به علت رفتارهای نامتعارف او پی می بریم. در طول سریال داستانهای جنایی دیگری نیز اتفاق می افتد و از طرفی شاهد زور ازمایی دکستر با قاتلان و جانیان شهر میامی هستیم.
با توجه به اینکه داستان دکستر از روی رمان نوشته شده است شخصیت های داستان بسیار قوی و چند وجهی هستند. شخسیت دکستر فوق العاده است و تماشاگر را تا مرز همزادپنداری با خود می کشاند. طنز تلخی در سریال وجود دارد که بیشتر روی شخصیت دکستر و روابطش با خواهرش و دیگر همکارانش در اداره پلیس متمرکز است. دکستر بدون شک یکی از بهترین سریالهای در حال پخش است که شاید کمتر از عنصر تعلیق کاذب بهره برده و برتری خود را با ساختار فیلم نامه ای درست و شخصیت های جذاب به رخ کشیده است.

۲ نظر:

res گفت...

سلام امیرجان رضا هستم.
وبلاگت خیلی خیلی خوب و تخصصی با سریال ها برخورد میکنه. کارت درسته .
هم می خواستم احوالت رو بپرسم هم اینکه تو حدود 20 تا سریالی که کامل دیدم ،میتونم بگم dexter جزو 3 تا از بهترین سریال های عمرم بودم .همه فصل های سریال کاملا جذاب و دیدنیه.
موفق باشی.

amir,ISBN84 گفت...

خیلی ممنون رضا جان لطف داری