۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

24



سریال 24 یکی از سریالهای پرطرفدار در ژانر خود می باشد که در سایه حملات 11 سپتامبر 2001 تهیه و تولید شد. ایده سریال از همان ابتدا مورد استقبال مسئولین شبکه فاکس قرار گرفت. اینکه سریال در هر سیزن خود در مدت 24 ساعت اتفاق بیفتد به گونه ای که هر قسمت یک ساعت (البته با احتساب پیامهای بازرگانی) و هر سیزن 24 قسمت باشد(یعنی تمام اتفاقات در یک شبانه روز) ، ایده ای جالب بود و تماشاگر را در موقعیتی قرار میداد که گویی از تمام اموری که در سریال اتفاق می افتند اطلاع دارد وحتی ثانیه ای از رخدادها و صحنه ها عقب نیست. نمایش ساعت شمارنده در زیر تصویر که از زمان شروع سریال به حرکت در می اید و در پایان هر قسمت از حرکت می ایستد ، نمونه دیگری از نوع جدیدی از داستان پردازی است که به real time معروف است. 
persianisland.blogspot.com



http://persianisland.blogspot.com
 داستان سریال روایت زندگی مامور ذبده نهاد ضد تروریست امریکاست . نهادی که در کنار CIA و NSA فعالیت مخفی تر و مخوف تری در مبارزه با تروریسم دارد. نام این مامور جک بائر است ، ماموری کاملا ماهر و ورزیده و باهوش که مهم تر از هر چیز سرنوشت کشورش برایش مهم است. در سیزن یک او مطلع می شود که قرار است تا 24 ساعت دیگر به جان نامزد ریاست جمهوری امریکا که اتفاقا سیاه پوست هست و شانس زیادی برای بردن دارد سوء قصد شده و اگر این عمل انجام گیرد کشور به هرج و مرج کشیده می شود(مردم میگن یه بار یه سیاه پوست می خواست برنده شه که اونم خودشون کشتند) . با اینکه جک بائر در کار خود کاملا موفق است زندگی خصوصی کاملا اشفته ای دارد. فعالیت های او در سازمان ضد تروریست بر زندگی خصوصیش تاثیر زیادی گذاشته و زندگی تنها دخترش و همسرش دائما در معرض خطر قرار دارند. از طرفی ما با تروریست هایی رو برو هستیم که با تصور ما کاملا تفاوت دارند . اینجا تروریست ها افرادی کاملا متخصص ، با معلومات ، گاهی بی رحم ، گاهی زخم خورده و گاهی انسانهایی بی گناه هستند. 

persianisland.blogspot.com

ما در این سریال با دنیای مخوف جاسوسان و ماموران امنیتی رو برو می شویم ، فارغ از کلیشه های رایج . گاهی ماموران امنیتی مجبور به شکنجه می شوند ، گاهی جان انسانی را می گیرند و گاهی جان خود را فدا می کنند. می توان گفت نه ماموران کلیشه ای هستند و نه تروریست ها ولی در این میان جک بائر قهرمان سریال 24 است ، کسی که در نهایت در میان ماموران حکومتی و فدرال و گروه های خراب کار و تروریست ها ، ما فقط به او اطمینان داریم.
 سریال 24 در 8 سیزن تهیه و تولید شده.
http://persianisland.blogspot.com

امتیاز:8.9
مخاطب: عام
سختی دیالوگها: 3.5


 
 

۱ نظر:

Rebecca گفت...

من اولین باره که به وبلاگت میام . مطلب نگاه فلسفی به سریال لاست رو توی تاپیکش گذاشته بودم . الان دیدم اینجا هم هست . اگه نویسنده مطلب خودتی بگو که منبع قرار بدم پایانش . مرسی