۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

CSI





جري بروكهايمر ، چه در سينما و چه در تلويزيون جاه طلبي خود را ثابت كرده است. در سينما توليد فيلمهايي به مانند Pirates of the Caribbean , The Rock, و در تلويزيون سريالهايي مانند "Without a Trace" و "Cold Case" كه مدت زياديست در حال پخش مي باشند. جاه طلبي بزرگ بروكهايمر اما در تلويزيون توليد سريال هاي CSI Crime Scene Investigation مي باشد كه با CSI Las Vegas شروع شد و با توليد چند سريال مشابه ‍CSI Miami و NewYork ادامه پيدا كرد . نكته قابل توجه پخش اين سريالها از كانالهاي CBS بود. توليد سريالهاي پليسي در اين كانال افزايش پيدا كرده بود ولي اين سريالها با اوردن سبكي جديد نه تنها باعث تحول در اين گونه سريالها شدند ، بلكه مقلدان زيادي را نيز پيدا كردند.
  
با وجود سبك و اسم مشابه اين سه سريال تفاوت هاي زيادي با هم دارند كه از شخصيت پردازي بازيگران گرفته تا فيلتر رنگ محيط ، كه در نيويورك سرد و بي روح و در ميامي زرد رنگ و لاس وگاس آبي و قرمز پررنگ مي باشد. سه كارآگاه اين سه سريال نيز شخصيت هاي منخصر به فردي دارند. ويليام پيترسون كه به تازگي بعد از 10سيزن جاي خود را به لارنس فيشبرن (ماتريكس) داد، يكي از بهترين و جذابترين بازيگران و شخصيت ها در اين مجموعه بود. ديويد كروسو در نقش كارآگاه كين ، پرابهت ترين كارآگاه در اين سه مجموعه است و كارآگاه مك تيلور آرام ترين .
سريال معمولا با يك جنايت شروع مي شود و بعد از آن ماموريني براي نمونه برداري از صحنه جنايت به محل مي ايند. اين سريال نشان مي دهد كه تكنولو‍ژي تا چه حد به كمك كارآگاهان آمده است. وسائل و شيوه هايي كه براي دستگيري مجرمين در اين سريال مورد استفاده قرار مي گيرند باعث شگفتي ما مي شوند. كدام قاتلي تصور مي كند كه بعد از شستن دستان خون آلودش در سينك ظرف شويي ، هنوز مقدار خوني در لوله هاي فاضلاب زير آشپزخانه موجود است كه او را به قتل انساني ديگر ربط بدهد و يا كدام مجرمي تصور مي كند كه كف كفش او نيز مانند اثر انگشتتش بر روي زمين محل جرم جا مي گذارد كه با چشم قابل ديدن نيست. نحوه كشف جرمها فوق العاده است ، با اينكه قريب بر 10 سال از عمر اين سريال گذشته است . شيوه هاي بصري مانند نشان دادن پاره شدن رگهاي مقتول در اثر برخورد گلوله نه از بيرون ، بلكه از داخل بدن فرد نيز از ابداعات اين سريال است كه باعث جلوگيري از خسته شدن بيننده از ديالوگ هاي افسران پليس مي شود، به گونه اي كه هر فرضيه اي به صورت تصويري از شكسته شدن استخوان تا بريده شدن بدن از نماي بسيار نزديك تصوير مي شود. سريال هاي CSI با وجود ژانر پليسي شان بينندگان بسياري را از طيف هاي مختلف به خود جلب مي كنند و اين اقبال شايد به خاطر هوش فوق العاده نويسندگان ، طراحان و تهيه كنندگان آن باشد.







هیچ نظری موجود نیست: