۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

Mad men




سریال مردان دیوانه محصول شبکه کابلی AMC از سال 2007 شروع به پخش شد. این سریال روایتگر دهه شصت امریکا و به خصوص نیویورک است. سریال حواشی زندگی فردی به نام دان دریپر رئیس بخش طراحی شرکت تبلیغاتی استرلینگ کوپر می باشد. او دارای زنی زیبا ، شغل و همکارانی خوب است ، ولی با جلو رفتن داستان زندگی این فرد دچار تغییراتی می شود و در این بین همیشه سایه گذشته نامعلوم و گاها مرموز این فرد موفق نیز نمود پیدا می کند. داستان این سریال بهانه ایست پرداختن به موضوعات دهه 50-60 که امیخته با سیگار و مشروب و تبعیض نژانی و مردسالاری بود. موهای ژل زده ، سیگارهای بر لب و کت و شلوارهای به بدن چسبیده ، دامن های بلند ، روابط عاشقانه پنهانی و در پایان تبلیغات. در این سریال نقش تبلیغات و ظهورش در امریکا و تبدیل شدنش به جزئی جدایی ناپذیر در زندگی مردم این کشور به زیبایی تصویر می شود. persianisland.blogspot.com

persianisland.blogspot.com
متیو وینر به عنوان خالق این سریال تقریبا همه کاره این مجموعه است ، به غیر از نویسندگی و تهیه کنندگی ، طراحی صحنه و لباس نیز زیر نظر او انجام می شود و یکی از نکات قابل توجه در این سریال را می توان همین طراحی های هنری بر اساس ان سالها دانست ، به گفته منتقدان در این سریال به جزئیات فوق العاده توجه شده است ، چه از لحاظ فرهنگی . اجتماعی و چه از لحاظ نوشتن دیالوگ ها و طراحی لباس ها. متیو وینر به عنوان شاگرد دیوید چیس(سوپرانوز) دلیل عمده موفقیت غیر قابل پیش بینی این سریال بوده.بازی ها همه فوق العاده خوب و براساس آن دوره زمانی شکل گرفته اند. جان هم در نقش جان دریپر فوق العاده است. او تمام خصوصیات یک بازیگر خوش تیپ ، خوش هیکل و با جذبه را دارد و می توان گفت بعد از دیدن چند قسمت از این سریال چه زن باشید یا چه مرد عاشقش خواهید شد.ولی به طور اختصاصی برای آقایان حضور کریستینا هندریکس با زیبایی فوق العاده چه در بازی و چه در چهره ، یکی از دلایل میلیون ها سرچ اسم این بازیگر در گوگل بعد از بازی در این سریال می باشد.
http://persianisland.blogspot.com
غیر از بردن جوایز گلدن گلوب و امی سریال مردان دیوانه بعد از سوپرانوز به یکی از بهترین سریال های در حال پخش از نظر منتقدین تبدیل شده است . هیچ منتقدی را نمی توان یافت که از این سریال ناراضی باشد ولی از لحاظ بیننده با این که یکی از پربیننده ترین سریالها در شبکه خود می باشد ولی به طور کلی بینندگان این سریال را می توان با توجه به سبک هنری این سریال به بینندگان خاص تشبیه کرد که تعدادشان چندان زیاد نیست.
مخاطب: خاص
امتیاز: 8.8
سختی دیالوگها: 4 از 5


























هیچ نظری موجود نیست: