۱۳۸۷ شهریور ۱۴, پنجشنبه

Deadwood




داستان Deadwood در شهری کوچک در جنوب ایالت داکوتای فعلی در اواخر سال 1800 میلادی روایت می شود. از سراسر امریکا برای یافتن طلا مهاجران بساری کوچ می کنند که با یافتن طلا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند. این شهر که در ابتدای تاسیس خود بدون هیچ قانونی اداره می شود و همه کاره ان شخصی است به نام "سورنجن" که صاحب بار و فاح شه* خانه ای در "ددوود" می باشد که قانون را از طریق خود اجرا می کند. سورنجن با کاریزمایی شبیه بیل قصاب دارو دسته های نیویورکی شاید جذاب ترین شخصیت "ددوود" باشد .شخصیتی بی رحم اتشین مزاج و گاهی شوخ طبع که می توان گفت وجود این شخصیت در این سریال کافی است که شما را به دیدن این سریال ترغیب کند. 

این سریال یکی از بهترین و منسجم ترین فیلم نامه هایی را دارد که می توان تصور کرد . بازیها به خصوص بازی ایان مک شین در نقش ال سورنجن فوق العاده عالی است تا جایی که او را صاحب جایزه گلدن گلاب هم کرده . گریم .صدا برداری و کلا هر چیزی که از یک اثر کاملا حرفه ای توقع دارید در این سریال میابید، آن هم در حد نهایت.  این سریال کاملا بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده  و سیر تمدن یک شهر بی قانون تا رسیدن به قانون مداری به زیبایی در آن به تصویر کشیده شده.
persianisland.blogspot.com
شیوه نگارش دیالوگ های "ددوود" بیش از هر چیز ما را یاد سریال هزاردستان و جادوی دیالوگ نویسی علی حاتمی می اندازد. دیالوگهایی که تماما با آرایه های ادبی آمیخته اند و گاهی همچون دیالوگهای شکسپیری آوا می گیرند. شیوه بیان داستان کاملا نو و بدیع است، کلیشه های وسترن در این سریال جایی ندارند، شخصیت ها هر یک به شکل معجزه آسایی پرداخت می شوند. تصویر رخدادها گاهی آنقدر دقیق و ظریف است که ابعادی انسانی آن روزگار را با تمام شقاوت ها و بی رحمی ها بدون هیچ پنهان کاری ای نمایان می سازد.
persianisland.blogspot.com
فقط یک مشکل در این سریال وجود دارد و آن هم دیالوگ های آن هستند که شاید  بسیار سخت و پیچیده باشند .ديويد ميلچ بعد از ددوود هيچگاه موفقيت اين سريال را تكرار نكرد ، اختلاف ميلچ و شبكه براي نمايش سيزن هاي باقيمانده باعث توقف اين سريال شد ولي همچنين يكي از بهترين آثار اين ‍ژانر را باقي گذاشت كه تكرارش تقريبا غير ممكن است.ددوود  بهترین سریالی است که به عمر خود دیده ام.
 http://persianisland.blogspot.com/
امتياز: 9.3
سختي ديالوگ ها: 5 از 5
مخاطب: خاص +$1

هیچ نظری موجود نیست: