۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

Moment of truth


مسابقه تلویزیونی "لحظه حقیقت" محصول سال 2009 و شبکه " فاکس " می باشد.در این مسابقه شرکت کننده گان ابتدا توسط دستگاه دروغ سنج آزمایش می شوند، سوالاتی در حوزه های مختلف در زندگی آنها پرسیده می شود، و سپس از میان این سوالات تعدادی انتخاب شده و از شرکت کننده در مقابل دوربین و تماشاچیان و دوستان و خانواده شرکت کننده توسط مجری این برنامه "مارک والبرگ" ، پرسیده می شود. بر اساس تعداد سوالاتی که درست جواب داده شود ، فرد مورد نظر به مراحل بالاتر حرکت می کند و از جوایزی تا پانصد هزار دلار بهره مند می گردد. درست جواب دادن به سوال بر اساس صداقت فرد تعیین می شود، یعنی اگر فرد جواب سوال را صادقانه بدهد برنده و اگر دروغ بگوید بازنده می شود. با افزایش جوایز و بالا رفتن مراحل سوالات سخت تر و خصوصی تر می شوند، و جواب صادقانه دادن را برای شرکت کننده در مقابل  افراد مرتبط با سوال که در مسابقه و روبروی او حضور دارند مشکل می کند. 
persianisland.blogspot.com
 



http://persianisland.blogspot.com
 فرد شرکت کننده می تواند بعد از اتمام هر مرحله انصراف بدهد و جایزه نقدی خود را دریافت کند، ولی اگر تمایل به رفتن به مرحله بالاتر و جواب دادن به سوال بعدی را داشته باشد در صورت جواب دروغ جوایز خود را از دست می دهد. شاید با خود بگویید که چرا در تمامی سوالات حقیقت را نگوییم . در اینجا دو مشکل وجود دارد ، یکی وجود دروغ سنج به عنوان وسیله ارزیابی صحت جوابهاست، که گاهی خود فرد نیز کاملا از درستی آنها خبر ندارد و به نوعی فرد در یه چالش درونی جواب سوال را چیزی می داند که در ضمیر نا خودآگاه خود جواب صادقانه چیز دیگریست ، و مشکل بزرگتر جواب دادن به سوالاتی است که می تواند زندگی فرد را کاملا دگرگون نماید . به عنوان مثال "آیا تا حالا چیزی از جایی کش رفتی؟" " آیا واقعا شوهر خود را دوست داری؟"، و برای مراحل بالاتر "آیا به دور از چشم شوهر خود با مرد دیگری ارتباط داشتی؟" 
persianisland.blogspot.com
با جواب دادن به این سوالات و معلوم شدن صحت و یا دروغ بودن آنها ، شاهد مشاهده عکس العمل فرد مورد پرسش مثلا شوهر فرد هستیم . این مسابقه بیشتر از آنکه تصور شود بر پایه اصول روانشناسی و تفکرات فردی و جمعی و ارزیابی های شخصیتی استوار است. فردی که حقیقتی تلخ را از حس واقعیش نسبت به پدر و مادرش که در مقابلش حضور دارند می گوید ، تنها برای رسیدن به جایزه نیم میلیون دلاری تلاش نمی کند، اشکی که گاهی از چشم شرکت کننده گان این برنامه در مراحل بالا جاری می شود به جای  آنکه اشک فشار تحقیر شدن در مقابل نزدیکان و میلیون ها بیننده باشد ، بیشتر اشک افشا کردن رازهای سر به مُهریست که سالها در ذهن فرد مورد نظر وجود داشته و حالا این برنامه بهانه ایست که آنها را از دل خود خالی نماید.
http://persianisland.blogspot.com

۴ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
مطالب جالبي در وبلاگ شما درج گرديده است ولي به دليل نوع پس زمينه نميشود بيشتر از 15 الي 30 دقيقه در وبلاگ شما باقي ماند .
لطفأ در صورت تمايل نوع پس زمينه را عوض نمائيد تا بازديدكنندگان بدليل خستگي چشم ناچار به ترك وبلاگ شما نگردند .
با احترام

amir,ISBN84 گفت...

سلام
منظورتون رنگ مشکی پس زمینه است یا وجود ستاره ها در پس زمینه؟
ناحالا فرد دیگری این مورد را گزارش نکرده بود، چون برای خود من این مشکل وجود ندارد، ولی حتما از چند نفر از بازدید کنندگان در این مورد سوال می کنم، اگر آنها هم به این نکنه اشاره داشتند حنما پس زمینه را عوض می کنم.
ممنون از نظرتون

مجید گفت...

منم نظرم اینه که بهتره پس زمینه عوض بشه
راستی میخواستم بدونم به نظر تو این سریال ها ارزش خریدن دارن اخه ما ماهواره نداریم باید بخرمشون
از لحاظ پولیش مشکلی نیستا میگم ارزش اینرو داره که سریالو داشته باشی برای همیشه چون به نظر من یه حس بدی داره تازه اگر خودت باشی حاظری دوباره سریالو ببینی؟؟

amir,ISBN84 گفت...

سلام دوست عزیز
سریال چون تعداد قسمت هاش زیاده نمیشه دوباره دید ولی اگر سریال خوبی باشه میشه با همون یه بارم از دیدنش لذت برد
پس زمینه رو هم حتما عوض می کنم بزودی
ممنون