۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

V


سریال "V" محصول سال 2009 و شبکه "ABC"می باشد. داستان سریال از جایی شروع می شود که ما شاهد ورود سفینه های غول پیکر بر آسمان کره زمین هستیم، مردم که شهرهای گوناگون سر بر آسمان دارند و مشغول تماشای این پدیده حیرت انگیز هستند. به ناگهان تصویر زنی از سفینه تابیده میشود، زنی با لباس رسمی ، و با آرامشی در چهره و لبخندی بر لب. زن خود را "آنا" رهبر ملاقات کنندگان می نامد ، او می گوید که ما از فضایی دوردست و از سرزمینی پهناور آمدیم ، پیام ما صلح و دوستیست و خوشحالیم که هم نوعانی همچون شما در این عالم پهناور پیدا کردیم. ما آماده ایم که شما را از پیشرفتهای علمی خود در زمینه های مختلف از جمله پزشکی بهره مند سازیم و در عوض به طور عادلانه از ذخایر زمینی شما بهره مند شویم. انسانها که شیفته رفتار و به خصوص امکانات پیشرفته این مسافران شده اند شروع به ایجاد ارتباط های دیپلماتیک می کنند، و رهبر ملاقات کننده گان به عنوان اولین فرد پا بر روی کره زمین می گزارد. ولی آیا این افراد واقعا برای اهداف انسان دوستانه و صلح جویانه به زمین آمده اند ، و آیا در پشت لبخندهای رهبر مقتدر آنها اهداف پلیدی نهفته است؟



سریال "V"ایده ای جذاب و تفکر بر انگیز دارد یعنی اشغال انسانها و سرزمینشان نه با قدرت اسلحه بلکه با قدرت رسانه ، کنترل کردن انسانها از طریق عواطفشان و سوء استفاده کردن از غرایز آدمیان. از طرفی ما با مبارزه های زیر زمینی به صورت تشکیل نهاد های خود جوش آشنا می شویم. این نهاد ها با اینکه قدرت چندانی در مقابل نهاد های حکومتی زمینی و فضایی ندارند، ولی همچون زنجیره به هم متصلند و به قول رهبر فضایی ها "آنا" خطر آنها به مراتب بیشتر از زور و اسلحه است، این نهاد ها همچون بیماری ای مسری ویروس آگاهی و روشنگری را بر دلها می تابانند ، این نهاد های خود جوش می فریاد می زند که ای مردم زمین ظواهر همه چیز نیست ، شاید اگر قدرت تعقل را پیشه بگیرید بر فطرت وجودی این موجودات آگاه شوید.
سریال ایرادهایی نیز دارد، به عنوان نمونه بازی هستند که چندان قوی نیستند، جلوه های ویژه در بعضی موارد ابتدایی جلوه می کند، روند داستان پردازی در بعضی موارد منطق خود را از دست می دهد، صدا برداری مشکلی که در سریال دیگر این شبکه "فلش فوروارد" نیز وجود دارد دارای معایب ایست. گاها قسمتی از دیالوگها توسط بازیگردوباره دوبله می شود ، که باعث عدم تطبیق حرکت لبها با دیالوگ گفته شده می شود، صدای بازیگران در یک سکانس خوب در هم ادغام نمی شود، و گاهی بریده شدن صدا ها احساس می شود. در میان تمام این نقد ها سریال موضوع جذابی را که البته چندان جدید هم نیست مورد استفاده قرار می دهد ، این سریال شاید چندمین سریالی باشد که به تقلید از سریال محبوب " پرونده های مجهول" می پردازد، البته شباهت هایی نیز با سریالی کوتاه به همین نام نیز دارد. در میان همه این موارد برای کسانی که به روند سریال انتقاد دارند ، می توان مژده حضور زنی زیبا از سریال "گمشدگان " به نام "الیزابت میشل"  را داد که شاید با  دیدن رخسارش کمی از کاستی های  این سریال چشم پوشی کنند. 
امتیاز:7.5
سختی دیالوگها: 2.5
مخاطب: عام

۳ نظر:

Lucfer گفت...

وبت خيلي جالبي داري ...
دوست داشتي به منم سر بزن !
وب منم راجع به سريالاي آمريكاييه !

Lucifer گفت...

ببخشيد اسممو اشتباه نوشتم : اسمم لوسيفره !

amir,ISBN84 گفت...

ممنون آریا جان حتما
عکس های خوبی تو وبت داری