۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

Entourage




 
سریال رفقا(یا همراهان) از سال 2004 و شبکه HBO شروع به پخش شد. این سریال به تهیه کنندگی مارک والبرک و استیون لوینسون در باره ستاره ای نوظهور در هالیوود به نام وینسنت چیس "Vincent Chase" است . این بازیگر که از محله ای فقیر نشین در نیویورک آمده است با دوستان دوران کودکی خود و به همراه برادر خود جانی دراما Johnny Drama""در خانه مجلل خود در هالیوود زندگی می کند. این سریال بیش از هر چیز به دو نکته اساسی می پردازد ، یکی زندگی در هالیوود و دومی دوستی و رفاقت. این گروه چهار نفره ، با اینکه هم اکنون به ثروت و شهرت رسیده اند(البته یکی از آنها) ولی رفاقت خود را از دست نداده اند و وینسنت به عنوان یک ستاره هالیوود همانند دوران کودکی خود با دوستان خود رفتار می کند و هیچ اثری از غرور در اخلاق و رفتار آن نمی بینیم. وینسنت برادری دارد به نام جانی دراما (شخصیت مورد علاقه من) که از او بزرگتر است و به عنوان یک بازیگر درجه 3 مطرح است و دارد حرفه خود را از دست میدهد، او که هنوز مست شهرت پیشین خود است همیشه با این تکه کلام " جانی دراما هستم ، منو که یادتون میاد" سعی به یاد آوری گذشته دارد که دارد به کلی فراموش میشود.

ولی هیچ کدام از اینها دلیل دیدن این سریال برای من نبود، دلیل اول این بود که این سریال بر اساس زندگی مارک والبرگ در ابتدای فعالیت بازیگری خود (البته با تغییراتی) نوشته شده است ، او نیز دوستانی داشت که همیشه همراه و همساز او بودند و ایده این سریال برای این تجربه جدیدی بود که چند مرد را نشان میداد که با هم آن قدر نزدیک و رفیق هستند که لحظه ای از هم دور نمی شوند ولی رابطه انها برای جامعه ای که روابط مردان را باهم به گونه ای دیگر تفسیر می کنند کمی عجیب می نماید.دلیل دوم حضور جرمی پیون "Jeremy Piven" در نقش ایجنت یا مدیر برنامه های وینسنت است. بازی پیون را ودیالوگ گفتنش را واقعا دوست دارم ، او در نقش مدیر برنامه ای کاملا زیرک و مکار و بی رحم و زبان باز و دو رو و ....بازی می کند و جوایز گلدن گلاب و امی زیادی را برای این نقش برده است.
با توجه به موضوع سریال که بازی وفیلمسازی و زندگی در هالیوود است بازیگران مهمان زیادی در نقش خود در این سریال بازی کردند .مارک والبرگ ، جسیکا آلبا ، ول کیلمر ، مارتین اسکورسیزی و U2 ..... و بسیاری دیگر در نقش خودشان در این سریال بازی کرده اند. دیدن روابط مشاهیر هالیوود با یکدیگر و مهمانی های پرخرج و خانه های مجلل و روابط عاشقانه ولی زود گذر با یکدیگر و تفریحاتی که حتی شاید به تصور ما نرسد، بسیار جالب و جذاب است ولی چیزی که بیشتر از هر چیز خمیر مایه این سریال را تشکیل می دهد ، همان چیزیست که به عنوان اسم این سریال قرار داده شده است.



امتیاز: 9.2
سختی دیالوگ ها: 3
مخاطب: عام




هیچ نظری موجود نیست: