۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

Big bang theory

http://persianisland.blogspot.com
سریال "انفجار بزرگ" محصول سال 2007 و شبکه "CBS" می باشد. داستان سریال درباره دو نابغه جوان فیزیک می باشد که با یکدیگر هم اتاقی می باشند، "لئونارد " دکترای فیزیک تجربی را در سن 24 سالگی گرفته و دلباخته دختری زیبا به نام "پنی " است که در واحد روبروی آنها زندگی می کند، "پنی " دختریست اجتماعی که عاشق بازیگر شدن است، ولی در حال حاضر به عنوان پیشخدمت در رستورانی مشغول به کار است. جذاب ترین شخصیت سریال"شلدون " می باشد،او که از سن یازده سالگی به دانشگاه راه پیدا کرده، دارای دو دکترا و یک فوق لیسانس، با گرایش فیزیک تئوریک است، "شلدون" چندان از روابط اجتماعی مخصوصا روابط دختر و پسری سر در نمی آورد، به جک ها تکه های دیگران نمی خندد، و کلا در عوالم و رویاهای هم سالان خودش سیر نمی کند، او به همه چیز از زاویه فیزیک و معادلات اثبات شدنی یا رد شدنی اش نگاه می کند، حتی هنر را نیز با منطق صفر و یک خود تفسیر می کند، برای هر چیز تعریفی دایرت المعارف گونه دارد، با لغات و تعاریفشان بازی می کند، وسواس دارد، عادات شخصیتی منحصر به فرد دارد، و وقتی این عادات روزانه به هر علتی دچار اختلال شود، به شدت عصبی می شود. این دو، دو دوست نابغه دیگر به نام"هاوارد" و "راژژ" دارند که مهندس هوا فضا می باشند، "راژژ" از هندوستان آمده و از صحبت کردن با دختر ها خجالت می کشد، "هاوارد" در عوض با وجود جثه کوچک و دماغ دراز خود با اعتماد نفس کامل با دختر ها حرف می زند اما به شکل فاجعه باری توسط آنها طرد می شود. این چهار دوست خصوصیات منحصر به فردی نیز دارند، که آنها را بیشتر از دیگران و مخصوصا دختر زیبای همسایه آنها متمایز می کند. این چهار دوست علاقه زیادی به شخصیت های کامیک بوک ها دارند، برای انها بت من یا سوپر من شخصیت های خیالی نیستند، و به گونه ای در باره آنها حرف می زند که انگار این شخصیت ها جزئی از زندگی آنها می باشند، از طرفی خصوصیات و رفتارهای این شخصیت ها را با روابط فیزیکی و نجومی مورد تخصص خود پیوند می دهند و ساعتها در باره اش بحث می کنند. علاقه مشترک دیگر آنها بازی های کنسول و یا آن لاین است و سرگرمی دیگر دیدن سریالهای علمی تخیلی و بحث های پیرامون آنها از "استار ترک "و کاپتان "کرک" گرفته تا " استار وارز" و " لوک اسکای واکر" .
http://persianisland.blogspot.com


persianisland.blogspot.com
زمانی که واژه "بیگ بنگ تئوری " را در گوگل سرچ کنید، بیش از آنکه نتایجی از وب سایت های علمی مربوط به این کشف دنیای نجوم به دست آید، شاهد نمایش سایت های متعدد درباره "سیت کامی" است ، که یکی از پر بیننده ترین سریال های "CBS" در حال حاضر نام گرفته. اما در ابتدای پخش این سریال مخالفت های زیادی با آن صورت گرفت، عده ای این سریال را یک نمایش جوان پسند تکراری می دانستند که باز هم همان روابط تین ایجری را سرمشق خود قرار داده، عده ای بینندگان بسیار سریال را طرفداران دو آتیشه " کیلی ککو" بازیگر زیبای نقش "پنی" می دانستند، و سریال را بسیار وابسته به بازی این دختر زیبا رو می دیدند. و اما در ادامه نمایش این سریال و کسب نظر مثبت منتقدین و نامزد شدن در جشنواره های مختلف ، اشتباه بودن این نظریه که این سریال یک اثر کاملا معمولی است را ثابت کرد، تهیه کنندگان این سریال دانیایی کاملا متفاوت با شخصیت های کاملا استثنایی خلق نمودند، شخصیت های محبوب سریال اتفاقا دختران زیبا یا پسران خوش هیکل نبودند، بلکه چند پسر لاغر و درس خوان بودند که توسط بقیه "مسخره" یا " خول و چل" یا " خر خوان" نامیده می شدند.
 http://persianisland.blogspot.com
دیالوگ های سریال هم خواستگاه فرهنگی زیادی در جامعه آمریکا دارد و هم به صورت کاملا تخصصی با رشته تحصیلی این جوانان اجین شده اند، دیالوگها هر بار توسط "دیویید سالتزبرگ" استاد فیزیک و نجوم دانشگاه کالیفرنیا چک شده و باز نویسی می شوند تا هر چه بیشتر به لحن تخصصی سریال نزدیک تر شود. سریال "انفجار بزرگ" سریالی جذاب با شخصیت های دوست داشتنی و کمیک می باشد، و شاید چیزی که بیشتر از همه ما را به خنده می اندازد ساده گی و متفاوت بودن این جوانان نابغه است. 
http://persianisland.blogspot.com
دیالوگ برگزیده:
لئونارد: ببینم افتخار دیگه ایم هست که نصیبم شده و من ازش خبر نداشتم؟ یه وقت احیانا پست جایزه نوبل برای من نیاورده ؟
شلدون: لئونارد، بهت بر نخوره ها، ولی اون روزی که تو جایزه نوبل ببری، من دارم تحقیقاتمو روی ضریب نفوذ منگوله های قالیچه پرده آغاز می کنم،

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

شلدون: پونزده ساله، "دنیس کیم" پونزده سالشه، و داره تحقیقات منو زیر سوال می بره، امروز من از "ولفگانگ آمادئوس مورتزارت" تقلیل یافتم به...به ..به اون یارو اسمش چی بود...
هاوارد: "آنتونیو سالیه ری"
شلدون: وای ، خدای من، حالا دیگه تو ام از من باهوش تر شدی .

 
امتیاز: 8.4
مخاطب: عام
سختی دیالوگها: 4

هیچ نظری موجود نیست: