۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

Nip/Tuck



سریال Nip/Tuck  محصول سال 2003 و شبکه FX  می باشد.داستان سریال درباره زندگی کاری و خانوادگی دو پزشک جراح پلاستیک مشهور در میامی  می باشد. این دو پزشک بعضا از لحاظ شخصیتی کاملا متفاوت هستند. دکتر ""شان مکنامارا" دکتری ماهر و متخصص است که مرد خانواده است، کم حرف و تو دار و صادق است و به اصول پزشکی وفا دار است. در مقابل دکتر " کریسشن تروی" زرنگ و پول پرست است، با زنان بسیاری ارتباط دارد و چندان به اصول پزشکی و حرفه ای پای بند نیست، او حتی حاضر است به همکار خود دروغ بگوید و چهره مجرمی تحت تعقیب را در مقابل در یافت مبلغی هنگفت عوض نماید ، او با زنانی که خود و همکارش چهره یا بدن آنها را زیبا یا اصلاح کرده ، هم بستر می شود و هنگام عشق*بازی  برای خلق دوباره چنین زنان زیبایی بر خود درود می فرستتد.


این سریال از دو وجه مورد اهمیت است، یکی نشان دادن انواع گونه ها و مراحل مختلف جراحی پلاستیک، و دیگری زندگی خصوصی دو پزشک که تحت تاثیر شغل آنها قرار می گیرد. تقریبا در هر قسمت یک مراجعه کننده به مطب این دو پزشک مراجعه می کند و بعد از این پرسش دکتر که" به من بگید از چه چیزی درباره خودتون خوشتون نمیاد؟" به ذکر دلایل مراجعه خود به آنها می پردازد. فردی برای کوچک کردن بینی خود مراجعه می کند و دیگری برای لاغر کردن شکم  و دیگری بزرگ کردن سینه . فردی برای ترمیم صورت آسیب دیده اش در تصادف ، و دیگری برای تغییر جنسیت . در مرحله بعد یه اتاق مجهز عمل می رویم. سریال از نشان دادن مراحل عمل جراحی پرهیز نمی کند. و البته یکی از جالب ترین سکانسهای سریال همین مراحل است که معمولا با موزیک "راک انرول" همراهی می شود. از بریدن پوست گرفته تا تراش دادن بینی و استخوان ها ، بخیه زدن و کشیدن پوست و جابجایی گونه و فک و بریدن سینه و قرار دادن سیلیکون زیر پوست که همه نیز با خون و ترشحات چربی همراه است نشان داده می شود. "دیلان والش" و " جولین مکماهون" به زیبایی در نقش این دو پزشک نقش آفرینی کردند، دیدن مراحل جراحی توسط این دو نشان می دهد که روزها این مراحل توسط این دو بازیگر زیر نظر پزشکان واقعی تمرین شده است. هنگام دیدن این دو دکتر حین عمل جراحی زیبایی به این نکته فکر می کنیم که شاید بیشتر از اینکه حرفه آنها مربوط به پزشکی باشد ، به وادی هنر و مجسمه سازی نزدیک تر است.
در طول سریال همیشه سوالاتی در باره نفس زیبایی و تفاوت زیبایی دورنی و ظاهری و اینکه آیا با تغییر ظاهر ،انسان از درون هم زیبا می شود  ، مطرح می شود. سریال "نیپ تاک" سریال جذاب، آموزنده و با شخصیت های دوست داشتنی ست که فارغ از هر گونه پیش داوری درباره این قشر از پزشکان و حرفه آنها سوالات بزرگی را مطرح می کند.
امتیاز: 8.5
مخاطب: عام
سختی دیالوگها: 3/5

هیچ نظری موجود نیست: