۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

30Roc k





سریال 30Rock محصول سال 2006 و شبکه NBC می باشد. این سریال درباره نویسنده ایست به نام" لیز لمون" که در شبکه NBC و در ساختمان 30 Rockefeller Plaza مشغول به کار است و به عنوان سرپرست نویسندگان شوی کمدی ای به نام "شوی دخترونه" را اداره می کند . این شخصیت توسط "تینا فی" خالق این سریال و یکی از تهیه کنندگانش بازی می شود. همه چیز خوب پیش میرود تا زمانی که مدیر شبکه عوض می شود و شخصی با کاریزمایی کاملا متفاوت جای رئیس قبلی را میگیرد. این رئیس جدید جک داناگی نام دارد که توسط الک بالدوین بازی می شود. شوی تلویزیونی ای که لیز سالها برای آن زحمت کشیده بود توسط رئیس جدید کاملا زیر و رو می شود تا جایی که حتی اسم سریال و هنرپیشه اول آن نیز عوض می شود و ما شاهد درگیری لیز با جک و هنرپیشه تازه وارد هستیم .
مثل تمام سریالهای موفق ،هیچ کدام از اینها هسته اصلی این سریال را تشکیل نمی دهد. چیزی که این سریال کمدی را جذاب می کند رابطه بین شخصیت ها و تقابل آنها با یکدیگر است. الک بالدوین یکی از بهترین نقش آفرینی های عمر خود را به نمایش میگذارد و تینا فی هم یکی از بهترین سریالهای کمدی چند سال اخیر را تولید کرده است . سریال 30Rock از زمان تولید خود هر سال به عنوان بهترین سریال کمدی در امی شناخته می شود و الک بالدوین در سال 2008 جایزه بهترین بازیگر سریال کمدی را ربود. شاید برای من بسیار سخت بود که الک بالدوین را در نقشی غیر جدی ببینم ولی حالا بعد از دیدن این سریال ، برایم بسیار سخت است که او را در نقش جدی ببینم. او بسیار زیبا نقش رئیسی مغرور ، مصمم و با اعتماد به نفس را بازی می کند که به راحتی در کار زیر دستانش و یا زندگی خصوصیشان دخالت می کند ولی کاملا پیش خود فکر می کند که دارد به همه لطف می کند و نه اینکه باعث زحمت دیگران شود.
می توان گفت "تینا فی" و" تریسی مورگان" و بقیه بازیگران در کنار الک بالدوین جوی کاملا دلپذیر و کمیک را برای بینندگان این سریال ایجاد کرده اند و به قول منتقدی " قبل از اینکه دیالوگ بگویند ، من خنده ام میگیرد". شباهت های زیادی بین این سریال و سریال افیس وجود دارد و شاید می توان الک بالدوین را با استیو کاررل که هر دو نقش رئیس را بازی کرده اند مقایسه کرد.NBC در تولید سریالهای تک دوربینه و مستند گونه مخصوصا در ژانر کمدی بسیار موفق است و امید وارم سریال هایی مانند 30Rock بیشتر تشویق و تولید شوند.







هیچ نظری موجود نیست: