۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

Fresh prince of Bel Air




سریال" پرنس تازه وارد بل ار" محصول سالهای 1990 تا 1996 و شبکه NBC  می باشد." ویل" پسری از محله فقیر  نشین "فیلی" است که توسط مادرش برای زندگی  به خانه یکی از اقوام ثروتمند خود در "بل ار" فرستاده می شود. خانواده "بنک" یکی از ثروتمند ترین خانواده های منطقه هستند که در خانه مجلل خود زندگی می کنند. ولی ورود "ویل" نظم اشرافی که در این خانه حاکم بود را به هم می زند. او که بچه خیابان و موزیک رپ و رفص و آواز است با دیگر افراد خانه از بچه ها گرفته تا والدین تفاوت زیادی دارد. شیوه حرف زدن او شیوه خیابانی و رنگین پوستیست در جایی که خانواده "بنک" بسیاری از کلمات و رفتار "ویل" را بسیار وقیحانه می نامند. با گذشت زمان این دو نوع طرز فکر و دیدگاه بیش از پیش به هم نزدیک می شوند ولی رفتارهای این جوان پرشور در این خانواده اشرافی همچنان مایه خنده هست.
persianisland.blogspot.com



persianisland.blogspot.com
می توان این سریال را در میان "سیت کام" های هم دوره خود اثری دانست که گذشت زمان تاثیری در خنده دار بودن آن نداشته است ، به این معنی که با وجود فضایی دهه 90 و جک های دهه نودی این سریال و شخصیت هایش ما را می خندانند.ISBN84 بار اصلی این سریال اما به دوش یک نفر و آن هم "ویل اسمیت " هست، او با "ویل اسمیت " فیلمهای پر خرج کنونی تفاوت زیادی دارد و همچون "تریسی مورگان" در "30 Rock"  مانند فشفشه در حال جنبش و حرارت است. او ساعت ها حرف می زند و اصلا خسته نمی شود دست و پاهای او به صورت ریتمیک حرکت می کنند و یک لحظه قابلیت صاف ایستادن را ندارد . یکی از زیباترین صحنه های سریال واکنش هاییست که بین "ویل" و مستخدم با ادب خانواده اتفاق می افتد . با وجودی که مستخدم به رابطه ارباب و رعیتی اعتقاد دارد "ویل" با او نیز همچون بقیه افراد خانواده رفتار می کند. 
persianisland.blogspot.com
http://persianisland.blogspot.com
سریال تقریبا بر اساس روایتی از زندگی خود "ویل اسمیت " ساخته شده.ISBN84 "ویل" که در دهه 80 خواننده رپ مشهوری بود به دلیل ندادن مالیات و ولخرجی های زیاد محکوم به دادن جریمه ای بالا و ضبط اموال شد. می توان گفت درست در زمانی که NBC   پیشنهاد بازی در این سریال را به "ویل اسمیت" داد ، او فردی کاملا بر شکسته بود که تمام اموال و دارایی های خود را از دست داده بود . و اما این سریال فصل جدیدی از زندگی ویل سمیت نه به عنوان خواننده بلکه به عنوان یک بازیگر رقم زد.
persianisland.blogspot.com
امتیاز: 8
مخاطب: عام
سختی دیالوگها: 4

۲ نظر:

حبیب گفت...

سلام

دست خوبی تو نقد و معرفی سریال های خارجی داری !
من وقت کردم امشب موارد مربوط به فرندز و سیمپسون رو خوندم..
Six Feet Under رو هم چون بهش واقعا علاقه دارم احتمالا بعد از نوشتن این کامنت برم بخونم

بهرحال خواستم تشکر کنم ازت : )

amir,ISBN84 گفت...

سلام
خیلی ممنون
شما هم وبلاگ خوبی دارید ، مخصوصا اون قسمت ارجاعات سینمایی سیمپسون ها